Adviesbureau voor bouw en infra
Terug naar overzicht

Inge Wiersma

Projectleider Marketing

Wie willen we zijn? Wat willen wij betekenen voor onze klanten? Waar willen we over 5 jaar staan? Als marketeer ben ik gek op deze vragen. Zowel op het stellen van deze vragen als het (helpen) zoeken en formuleren van de antwoorden. Want die antwoorden creëren strategie, focus en heldere doelen. En daarmee kun je in je bedrijf de goede keuzes maken. Als mensen-mens ben ik hulpvaardig en een echte verbinder. Op de werkvloer resulteert dat in het creëren van draagvlak, heldere interne communicatie, en een doelgericht praktijkplan. Heb je een (marketing)vraag? Stel hem... graag!

Contact:

0630039689 - iwiersma@syntera.nl

Likes:

Fotografie | Sporten | Bernensennenhonden

Favoriete Syntera-lunch:

Crackers met pindakaas en bergen hagelslag


Ondernemingsstrategie Marketing & Communicatie
Ondernemingsstrategie: marketing-gewauwel?

Ondernemingsstrategie: marketing-gewauwel?

Je kent ze vast wel, termen als ‘de grote lijnen’, ‘visie hebben’, ‘strategie bepalen’, ‘beleid maken’. Ze klinken leuk maar vaak weet je niet precies wat er mee wordt bedoeld. Je bent niet de enige, ik weet het zelf namelijk ook niet altijd (ja je hoort het goed, dit zegt een marketeer). En dat ligt niet aan jou of mij. Er zijn namelijk verschillende betekenissen in de omloop van deze termen. Hoe dat tot stand is gekomen ga ik je verderop in deze blog uitleggen. Maar we beginnen bij het begin. De bovengenoemde termen vallen eigenlijk onder de kop ondernemersstrategie. Maar wat is dat precies?

 
Vijf tips voor het schrijven van een persbericht

Vijf tips voor het schrijven van een persbericht

Net een project succesvol afgerond, of een bijzondere aanbesteding gewonnen? Hoe leuk zou het zijn als je hiervoor media-aandacht kunt genereren. Maar dat betekent een persbericht schijven… En het schrijven van een persbericht is voor velen een lastige opgave. Vaak wordt er uiteindelijk wel iets verstuurd maar resultaat blijft uit: geen aandacht in de media.

 
Wil jij CO2 reduceren met brandstof?

Wil jij CO2 reduceren met brandstof?

Dit moet je weten om een goede keuze te maken Voor de meeste ondernemers is de brandstof waar het wagenpark op rijdt, nog steeds één van de grootste CO2-veroorzakers. In Nederland verbruiken we per jaar ongeveer 41 miljoen liter brandstof. Als je weet dat elke liter brandstof ongeveer 2,6 kg CO2 uitstoot, dan snap je dat er echt iets moet veranderen. Gelukkig komen er steeds meer CO2-vriendelijke alternatieven voor de reguliere (fossiele) brandstof. Sommige opties vragen complete aanpassingen van je voertuig, andere opties kun je direct tanken en vragen geen verdere investeringen. Maar de grote vraag is natuurlijk: “welke optie het beste is als het gaat om de CO2-uitstoot?” Als je de CO2-uitstoot wilt reduceren door het brandstofgebruik aan te passen, dan is het goed om te weten dat er diverse meetwijzen zijn om de CO2-uitstoot te bepalen. Hieronder vind je de drie meest gebruikte methoden. Tank to Wheel Deze rekenwijze is de meest gebruikte rekenwijze. Hierbij wordt de CO2-uitstoot gemeten vanaf het moment dat je daadwerkelijk op de brandstof gaat rijden. Dus vanaf het moment dat de CO2 daadwerkelijk de uitlaat verlaat. Well to Tank Bij deze vorm van rekenen kijkt men juist niet naar de uitstoot die vrij komt tijdens het rijden. Er wordt alleen gekeken naar de uitstoot tijdens de productie van de brandstof en naar de uitstoot tijdens het transport van fabriek naar tankstation. Well to Wheel Dit is de meest complete rekenwijze. Er wordt rekening gehouden met de uitstoot van de productie, het transport en de uitstoot die uit de uitlaat komt. De uitstoot wordt berekend vanaf de producent tot het moment dat de CO2 de uitlaat verlaat. Toch is ook hier weer een verschil in methoden te zien. Sommige methoden nemen de uitstoot tijdens de delving van de grondstof wel mee in de berekening, andere methoden doen dat niet. Kortom; het is dus belangrijk om je leverancier te vragen op welke manier de CO2-uitstoot is berekend. Misschien zijn de cijfers wat betreft de uitstoot bij het rijden heel gunstig, maar wordt er in het productieproces of tijdens het transport juist heel veel CO2 uitgestoten. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de brandstof relatief veel CO2 uitstoot, maar dat de productie en het transport heel erg schoon zijn. Het hebben van informatie over de meetmethode kan je helpen om een betere beslissing te maken als het gaat om CO2-reductie op brandstof.