Tagline, pay-off en slogan

              Door Inge Wiersma   Veel bedrijven hebben een zin die in combinatie met een bedrijfslogo wordt gebruikt. Maar is dat nu een pay-off, slogan of tagline? Bij veel mensen bestaat hier onduidelijkheid over. En om het nog verwarrender te maken worden de termen ook nog eens door elkaar gebruikt. Tijd voor duidelijkheid dus. Wat houdt elke term nu precies in en wat onderscheidt ze van elkaar? Aan de hand van de tagline, pay-off en een slogan van Syntera wil ik jullie graag het verschil laten zien.>> lees meer
 

Ontwerpen in 3D biedt klant talloze mogelijkheden

Waar denk je aan bij de term 3D? Misschien aan die prachtige schetsen van je keuken na de verbouwing of aan  een impressie van je nieuwe huis? In de infrasector wordt ook steeds meer met 3D-modellen gewerkt. Maar dat gaat verder dan mooie plaatjes. Er is veel mogelijk met 3D. Toch merk ik dat veel klanten eigenlijk nog niet goed weten wat wij als adviesbureau kunnen doen op het gebied van 3D-ontwerp. Aan de hand van een recente case laat ik zien hoe wij 3D-ontwerp inzetten en laten werken voor onze klanten. >> lees meer
 

Dit doet een goed communicatie-advies voor jouw plan van aanpak

Door Lydia Folkersma Een plan van aanpak schrijven voor een aanbesteding. Voor ons als adviesbureau is het dagelijkse kost. En wij zijn er blij mee want we houden van schrijven. Maar dat geldt niet voor iedereen. Een tekst goed op papier krijgen en het vervolgens ook nog de juiste uitstraling meegeven is voor veel mensen elke keer een beproeving. Wij hebben een eigen tekstschrijver en vormgever die hun expertise inzetten bij het schrijfproces. Hier lees je 5 redenen waarom hun advies ook werkt voor jouw plan van aanpak!>> lees meer
 

 

Syntera

 

Wij zijn een eigenzinnig adviesbureau voor de bouw- en infrasector, waar jouw belang voorop staat. Met een frisse blik helpen we je verder in deze branche. Dit doen we door experts samen te brengen en mens en techniek met elkaar te verbinden. Onze specialisten weten waar ze het over hebben en geven eerlijke en directe adviezen. Zo komen we samen tot een goede oplossing; want samenwerken werkt.


 

 

Tagline, pay-off en slogan

16-07-2018

 

 

 

 

 

 

 

Door Inge Wiersma

 

Veel bedrijven hebben een zin die in combinatie met een bedrijfslogo wordt gebruikt. Maar is dat nu een pay-off, slogan of tagline? Bij veel mensen bestaat hier onduidelijkheid over. En om het nog verwarrender te maken worden de termen ook nog eens door elkaar gebruikt. Tijd voor duidelijkheid dus. Wat houdt elke term nu precies in en wat onderscheidt ze van elkaar? Aan de hand van de tagline, pay-off en een slogan van Syntera wil ik jullie graag het verschil laten zien.

Tagline = Adviesbureau voor bouw & infra

Een tagline is een feitelijke omschrijving van wat je bedrijf doet. In een paar woorden weet de lezer met wat voor soort bedrijf hij of zij te maken heeft. Het hebben van een tagline is dus heel belangrijk. De tagline is altijd onderdeel van het logo en wordt nooit los vertoond.

 

Pay-off = Samenwerken werkt

Een pay-off geeft woorden aan je identiteit, missie en merkbelofte en vaak ook aan het onderscheidende vermogen van je bedrijf. Een pay-off heeft dan ook een lange houdbaarheidsdatum. Een pay-off zit niet vast aan je bedrijfslogo maar wordt vaak toegevoegd op het moment dat het logo gebruikt wordt in reclame of huisstijlmiddelen.

 

Slogan = #Noworries

Een slogan hangt vaak samen met een actie of een campagne. In ons geval hebben wij een slogan bedacht voor onze deelname aan de driedaagse infra-beurs in Hardenberg. Een slogan heeft natuurlijk raakvlakken met je identiteit, kernwaarde, missie, merkbelofte en onderscheidend vermogen. Als dat niet zo is gaat er iets niet goed. Je zou dan immers met je campagne of actie afwijken van je identiteit en strategie. Het kan wel zijn dat de slogan zich richt op een specifiek onderdeel van je identiteit, kernwaarden en missie. Een slogan heeft een korte levensduur.

 

Als buitenstaander is het heel lastig om het onderscheid te maken tussen een pay-off en een slogan omdat ze erg op elkaar lijken. En soms slaat een slogan (al dan niet in combinatie met een campagne) zo goed aan dat een bedrijf besluit hem vaker te gebruiken. De slogan versmelt dan als het ware met de identiteit van een bedrijf en wordt uiteindelijk een pay-off.